Feb 1, 2012

34 WALK THE TALK

JUST DO IT!

Talking about it …

And talking about it…

And talking about it….

Won’t get you doing it

Put words into action and get moving

Don’t get lost in the logistics of how, why, where, should and could

There is an infinite mountain of those...

It only keeps you stuck and trapped in the “I want to”, "if only”, “ideally if this was that” while time matches on.

Just do it!

Put the… If I woulda, coulda, shoulda, possibly’s, if only’s, ideally’s in a box

Rise up even as fears, doubts and insecurities dog your heels

And just do it!

Courage does not reside in the absence of fear

It dwells alongside it

So…

Just do it!

Walk the talk

 

D.S.B.Rhapsody©All Rights Reserved

 

34 comments:

  1. YES!! Thanks, I needed ah buff-up like this today! I’m doing it!

    ReplyDelete
  2. This couldn’t have been written at a better time; it’s almost like you wrote it just for me.
    I stopped smoking . With the counseling and all. This time it is for real, I just know it.
    Your words are just what I was feeling, thanks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. everyday is a new beginning, Best of luck, .

      Delete
  3. Wonderful mantra…do it
    The difference between those that can and those that can’t,
    that first step, followed by another then another…
    I have done both, and I am very happy about my steps as a can and will doer.
    Hugs from Alaska, where the season is a changin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah it is, I have to keep chanting it constantly less i forget and just talk the talk instead of walk the talk

      Delete
  4. Thank you for visits my photos place and leaving your nice comments,
    Your Q: The name of the tree is Prunus nigra.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmmmm, thanks, don't think i've ever heard of such a tree before.

      You are welcome

      Delete
  5. Good morning,
    Wouldn’t we all like to have the money that the Nike corporation made of that phrase, "Just Do it!"
    I was talking to a friend the other day and we were discussing that the worst words to say in our later years is, "I s wish I would have…"
    Have a wonderful end of week Ms. Fab…Greg

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmmmmm, there is a saying, "if wishes were horses, beggars would ride."

      Delete
  6. PERFECT "D" !!!!!!!!!!!!!

    I AM STOPPING SMOKING THOSE HORRID CIGARETTES NOW!

    Love U & ALL that you write!

    Jen

    ReplyDelete
  7. thank you for your so beautiful article ,i like it very much .

    ReplyDelete
  8. Always great to drop in…Nice atmosphere, great words, big soul………………….xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmmmmmmmmm....always nice to see you, read your words and shared wisdom

      Delete
  9. I saw you on another space and thought I’d drop by to see what you do here. Cool

    ReplyDelete
  10. Fabz,

    my faVORITE LINE IN THIS ONE IS "Put the… If I woulda, coulda, shoulda, possibly’s, if only’s, ideally’s in a box"–STRONG imagery and nice sounds in your chosen words(notably the words "in a box")

    daddio

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ever the analysis...lol, lol, lol, always lovely to see your point of view on things. Keep it coming.

      Delete
  11. ARGH! All right! I’ll do it! Lol!!!
    I have a sneaking suspicion that this maybe about moi.
    Feel free to say: "Oh no! It’s not. Your awesomeness incarnate!"
    LOL! Love you lots ma
    Daughter #1

    ReplyDelete
  12. Ok ok, this message is for me so i'm gona just do it :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. You sound like my daughter....see above comment from her.

      Delete
  13. You are well right I have so many things I want to do , and yes I deffo need a heave.
    Sheila :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think we all need one of those every once in a while.

      Delete
  14. This definitely spoke to me!! Thank you for sharing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am glad, you are welcome. I trust life is treating you kind?

      Delete
  15. Reminds me of a time when I was young and at a baseball game in my hometown. One of the players was the boyfriend of one of my girlfriends. Every time he would come up to bat the crowd would chant 'Dammit Dimmit (his last name) do it.' Funny but that is the first thing I thought of when I read your poem and believe me that was about 100 years ago. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol, lol, however did he live down that name. Oh that is just a cruel joke.

      Delete
  16. Thanks for sharing this encouraging post, it is always needed. Cheers.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, we all need a little lift every now and again. How is the new book going?

      Delete
  17. What a great push to get going. Sometimes I'm guilty of getting caught up in the mechanics of how.

    ReplyDelete

You Are Enough. Right here, Right now, In this moment, YOU. ARE. ENOUGH!

By All Means Speak Your Mind. However, Please Observe These 3 Basic Rules.

1. No form of abuse is allowed, everyone is entitled to their point of view (pov) as we all see and articulate the world differently, be respectful and speak without offending.

2. Please stay on the topic of discussion

3. Agree to Disagree

So what say you?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...